In een eerdere blog vertelde ik over de zoektocht naar de kern van Dreamkey en hoe ik in mijn branding ben gaan duiken. Graag vertel ik je vandaag meer over de volgende stap, namelijk vanuit deze kern mijn missie en visie formuleren én het ontdekken van m’n merkbelofte.
Vanuit de kern van Dreamkey ben ik met behulp van de mini cursus ‘Boost your happy brand‘ op zoek gegaan naar mijn missie en visie. Nu ik mijn kern weet, is het ook makkelijker om dit toe te passen op mijn klanten. Want hoe wil ik mijn klanten helpen? En welk verschil wil ik maken op de wereld?
Ga uit van je eigen kracht
Voor mij was het al vrij snel duidelijk dat ik het belangrijk vind dat mensen zichzelf durven te zijn, hun dromen najagen en het beste uit het leven halen. Zoals ik tijdens m’n kunstacademie tijd leerde op m’n gevoel te vertrouwen tijdens het ontwerpen, wil ik ook andere stimuleren om van hun eigen kracht uit te gaan.
Omdat ik zelf nogal visueel ben ingesteld, pas ik dit ook direct toe op het visuele. Kleed je zoals jij dat wilt, ook al is het misschien niet trendy. Verf je haar in een kek kleurtje als je dat al jaren wilt, who cares wat andere ervan vinden?! Laat jezelf zien zoals je bent en neem afscheid van de angst wat andere van je zullen denken.
Van visie naar stationery
Hoe deze visie past binnen Dreamkey en de verkoop van stationery? Dat vond ik zelf ook een lastige, want vanuit mijn kern ben ik mijn bedrijf begonnen. Alles wat bij mij en mijn stijl past, heb ik in de webwinkel gestopt. Maar toen ben ik gaan nadenken over hoe ik mijn producten selecteer. Wanneer koop ik een product of een merk wel in en wanneer niet?
Ik ben vrij streng met het inkopen van producten omdat het voor mij vooral goed moet voelen. Als ik het zie dat ik denk JA dat MOET ik in m’n webwinkel hebben. Maar ik kijk ook goed naar hoe uniek het product is. Je kent vast wel die leuke lightboxen die je tegenwoordig overal voorbij ziet komen? Dat is dus een product wat ik bewust niet ben gaan verkopen omdat heel veel het al verkopen.
Mijn uitdaging ligt ‘m juist in het zoeken naar producten die je in Nederland niet (makkelijk) kunt vinden. Wat ik vroeger had met kleding (ik kon nooit de kleding vinden die ik wilde, dus toen ging ik het maar zelf tekenen) heb ik nu met stationery. En als ik hetgeen wat ik in m’n hoofd heb niet kan vinden? Dan maak ik het toch gewoon zelf!
Mijn merkbelofte
Ieder persoon is uniek en aangezien mijn missie is dat mensen dat ook moeten laten zien aan de buitenwereld, moet je natuurlijk wel op zoek naar het visuele plaatje. Ik doe dat dus met stationery. Door producten uit te zoeken die bij jezelf passen, word je niet alleen een stukje gelukkiger, andere kunnen ook beter zien wat voor persoon je bent.
” Met mijn producten wil ik mensen inspireren om hun
eigen picture perfect werkplek te creëren.”
– Mijn merkbelofte –
En het grappige – vind ik – is dat mijn missie best wel een sterke connectie heeft met (personal) branding. Dus daarom vind ik het waarschijnlijk ook zo leuk om met branding bezig te zijn! Deze minicursus was voor mij echt een eyeopener en ik wil graag nog veel meer leren over branding. Daarom start ik vanaf 13 november met het nieuwe programma van Lyanne Vos ‘Create your Happy Brand‘. Lijkt dit jou ook interessant? Dan heb ik een leuke aanbieding voor je! (lees snel verder)
Gratis Girlboss branding pakket
Als jij voor jouw bedrijf ook aan de slag wilt met branding, kan je samen met mij vanaf 13 november beginnen met het Create your Happy Brand programma. Om je hier extra bij op weg te helpen, krijg je van mij gratis een Girlboss pakket t.w.v. € 24,25. gebruik hiervoor de code ‘Dreamkey’ bij het afrekenen en je ontvangt het pakket z.s.m. toegestuurd!
In dit pakket zitten de volgende stationery uit de Dreamkey x Mevrouw Knot collectie: Make it happen notepad, sticky notes, 5 magneetjes, gum, 2 potloden en de weekly planner.
Meer informatie over het programma >
Bestel het programma mét het gratis Girlboss pakket > (vergeet niet de code ‘Dreamkey in te vullen)
Geef een reactie